fredag 4. mars 2016

KURS I VÅRLIG PUTE  50 x50cm
med skjult glidelåslukking på baksiden. Hex N More-linjalen eller andre maler.

Onsdag 13.4.2016 kl. 17 - 21
i Eikerkroken 14, Hokksund
Kr. 250,-

Ta med noe å bite i og drikke.  Kaffeautomat kr.5 pr.kopp.

En ny halvferdig modell


Denne puten består av 18 biter min. 15 cm kvadrater som blir skåret til Hexagons med Hex N More-linjalen.  Her kan du gjerne bruke 18 forskjellige stoffbiter, eller så mange varianter du vil. Av en stripe i bredde 110cm på 4,5 inch får du 8 stk. Hexagons, så i bredde 110cm må du ha 3 remser.  Dette kan jo være 3 forskjellige stoffer som du mixer.

Bunnstoffet bør være i samme farge og gjerne et helt nøytralt stoff.  Jeg har brukt en lin/bomull variant som  også blir brukt til bakstykke.  Dette stoffet har en bredde på 150cm.

Det blir skåret trekanter av bunnstoffet som passer til Hexagon-ene med Hex N More-linjalen. 

Bunnstoffet må du ha  90 cm av i hel bredde., hvis bredden er 150cm (lin/bomull-stoffet er i den bredden). Hvis du har et stoff som er 110cm i bredde, må du ha 1,5m. 

Du trenger 55 x 55cm vatt, gjerne bordvatt, og et forstykke bak vatten i samme størrelse.  Dette stoffet kan være i hvilken som helst farge.  Det vil ikke synes på retten av puta.

Lukkekant: 15cm i bredde 110cm, 10cm i 150cm bredde.

Glidelås 4mm som passer til bakstykket: min. 45cm

Sytråd, quiltetråd, 1/4 inch fot, quiltefot hvis du skal frihåndsquilte, vanlig fot til symaskinen og vanlige sysaker.

Selvfølgelig kan det brukes et annet stoff til bakstykket og det behøver ikke nødvendigvis være dobbelt heller.  Dette kan vi se på. 

Skjære- og stryke-utstyr låner du hos meg.  Jeg har også noen symaskiner til utlån, gi beskjed hvis du vil låne maskin. 

Stoffer og utstyr for salg.  Glidelåser i metervis. Lin/bomullstoff i 150cm.  En del nye stoffer.
Jeg har også Hex N More-linjalen for salg, men du kan gjerne låne min på kurset.

Materialpakke uten selve puta inni: kr.350.  valgfrie 3 remser til Hexagonene.

Bare spør hvis du lurer på noe.

Gi beskjed enten på FB eller tlf/sms 918 13 108.
E-mail: opett-ch@online.no






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar