tirsdag 16. juli 2013

GAMLE DONGERIBUKSER SKAL OGSÅ BLI VESKE.
 


Her blir det lommer på begge sider.  Bokstaven S er brodert i korssting på maskinen.  For dere som har 5D Professional kan dere tegne korssting akkurat som dere vil: Velg farge og sett krysset der du vil. Programmet stingsetter det.   Her er det kjekt med gamle korsstingbøker.  Jeg har en bok som heter SKRIFT I BRODERI som jeg fant min bokstav. 

Her skal jeg bruke den vatten som er litt tykkere enn vanlig bordfilt som vi bruker til løpere.  Dette blir nemlig den store vesken.  Den lyse vesken er også i stor størrelse, men her har jeg brukt "skumgummi-vatten" som er veldig lett å sy i og som er tykkere, men med dongeristoff tror jeg den vil bli for tykk.  I den brune vesken med motiv, som er en liten modell, har jeg brukt den samme vatten som jeg skal bruke til dongerien.  Dongeri i seg selv er jo ganske stødig.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar